Despre Monitoare… partea a 2-a

Am incercat sa luam in calcul cat mai multe aspecte si nevoi: compresie, mega-compresie, basi, medii, iarasi medii, inalte, staging/stereofonie, profunzime, claritate, izolare instrumente, reverb, sunete subtile (respiratii, imperfectiuni, alte zgomote).
Jay-Z & Linkin Park, Tracy Chapman, Dire Straits, Nightwish, Prodigy, Brooklyn Bounce, Nick Cave, Motorhead, Madonna, Carl Orff, Jan Garbarek, Eminem, Yann Tiersen, Panpipes Of The Andes, plus cateva materiale in lucru, mai putin ale mele, mai multe ale lui Vali, ne-au servit scopului…

Citește mai mult

Despre monitoare…

Cand ajungi sa cunosti neajunsurile si limitele unui monitor mai modest, e timpul sa faci un pas inainte. Mai ales tehnic, pentru ca artistic, o piesa extraordinara poate deveni hit si daca nu e state of the art audio.Desi chiar aceasta afirmatie suporta contre. In electronica, ambiental, etc acolo unde ingineria chiar produce sunetul si senzatia, treaba asta cam pica…

Citește mai mult

Inregistrarea tobelor acustice – partea a VI-a

Se poate folosi si un al doilea microfon, pentru a capta mai putin atac si mai multa plinatate, pus dedesubtul fiecarui tom, in aproximativ acelasi unghi, dar in general mai aproape. Sincer, nu consider atata de importanta prezenta unui microfon pe folia de rezonanta, prin prisma rezonantei captat de catre…

Citește mai mult

Windows Kmixer/Audio Service si alte metode de maltratare a semnalului audio

Dupa o cautare destul de intensiva prin meandrele internetului, principala problema a Kmixerului este faptul ca face resampling automat al tuturor stream-urilor audio care ii apar pe intrari, la rata maxima dintre toate stream-urile care ruleaza concomitent, inclusiv a celor de…

Citește mai mult

Mit, paranoie si previzibila realitate

Exista o serie de oameni care sustin ca ceea ce se aude cand se da play intr-un sequencer este diferit de materialul exportat. Mai aud si eu din cand in cand respectiva diferenta, in momentul in care stiu cu certitudine ca fac un A/B intre un export si proiectul efectiv; la A/B-urile oarbe nu-mi dau seama…

Citește mai mult

Inregistrarea tobelor acustice, partea a V-a

In aproape orice circumstanta, primele microfoane pe care le asculti cand te pui sa lucrezi tobele la un mixaj sunt overhead-urile. Ele capteaza o imagine completa a setului, influentand in mod direct tonul final al setului, chiar daca folosesti un filtru trece-sus la o frecventa destul de ridicata pentru a lasa doar…

Citește mai mult