Akai MPC 2500

S-au auzit vorbe că pozele ce se găseau pe net sunt doar nişte falsificări şi că MPC2005 nu s-a dezvoltat. Iaca: totuşi.

Seria MPC de la AKAI peste tot este în lume se află în ajutorul muzicienilor şi producătorilor. Această unealtă este oarecum un hibrid al unui instrument muzical, sampler şi harddisk-recorder. Are cel mai bun timing din categoria lui, swing-uri autentice stilurilor moderne, care sunt copiate de către soft-sequencere şi care se recunosc de la sute de metri distanţă. Este indispensabil atât într-un home-studio, în producţia muzicală cât şi pe scenă sau DJ.

Modelul MPC2005 aduce tot ce erea consacrat în modelel anterioare şi aduce bineînţeles mai multe feature-uri noi.

Accentul se pune pe sampling eficient, astfel procesul de sampling se poate comanda direct din meniul principal. Desigur nu lipsesc uneltele de pro-sampling de înaltă calitate precum Pitch-Shifting şi Timestretching. Este compatibil oarecum cu mai multe samplere AKAI precum MPC1000, MPC2000, MPC3000, Z4, Z8, S5000/6000 însă nu şi cu S1000/3000. Funcţiuni ca Chop Shop ajută la tăierea loopurilor (slicing) şi ataşarea lor automată la cele 16 suprafeţe de lovit. Desigur aceste paduri sunt velocity şi aftertouch sensibile. Modulul are o polifonie de 32 şi două procesoare interne pentru efecte, deci efectele sunt la nivelul de fără compromisuri (Reverb, BitGrunger, Chorus, Flanger, Pan, EQ, Compressor, Phase Shift). Un procesor de efecte suplimentar există şi pentru mix-out.

Ca şi la modelel anterioare, MPC2500 este dotat cu 2 intrări/4 iesşiri MIDI, prin care se pot comanda cele 64 de timbre simultan. În ajutorul comenzilor real-time stau la dispoziţie doi faderi NoteVariation şi doi knoburi Q-Link. Acestea se pot conecta la diferiţi parametri, ca volumul, panoramă, cutoff, resonance, intonare, rată oscilatorului LFO, parametri efectelor. Fiecare dintre aceste reglaje sunt capabile de generarea comenzilor MIDI, astfel mişscarea lor poate fi înregistrată, finisată şi bineînţeles redată.

Afişajul LCD fiind destul de măricică (240x64puncte) serveşte şi la editarea secvenţelor înregistrate (Matrix-editor, Grid editing pentru ritmuri simple). Sequencerul poate stoca până la 100.000 de evenimente şi are o rezoluţie pe 96ppq (părţi pe o pătrime), numărul maxim al secvenţelor stocate este: 99, iar într-o secvenţă este posibil folosirea a maxim 64 de trackuri.
MPC2500-ul este livrat cu o memorie internă de 16MB (destul pentru un track 136sec în MONO) care se poate extinde la 128MB RAM (24m28sec în MONO) printr-o placă EXM128, şi poate avea opţiuni precum HDD de 80GB şi CD-writer. Are preseturi într-o memorie de 5MB şi se pot stoca de până la 24 programe. Binînţeles se poate conecta la calculator prin USB în vederea backupului, editării etc.

Câteva date importante din istoria companiei AKAI:

Firma a fost întemeiată în 1929(!) în scopul producţiei de echipamente audio şi video, poate pentru unii pare a fi mai cunoscut de la aceste produse. Doar mult mai târziu din 1984 s-au hotârăt să înceapă producţia insturmentelor muzicale electronice. Produsele lor au fost inovative şi oarecum au revoluţionat şi ei scena muzicii electronice şi tehnologia studiourilor:

1984 – apare MG1212, primul sistem integrat de mixaj şi înregistrare, dotat cu 12 canale.

1985 – apare primul sampler digital montabil în rack la un preţ rezonabil – S612. Acesta era monofonic şi monotimbral cu rezoluţie de 12biţi. Astăţi nu ar fi recomandat pentru kit-uri de instrumente curate însă are o căldură interesantă şi este bun pentru loop-uri lo-fi sau linii de bass sau zgomote.

1986 – S900 a fost primul sampler profesional la preţ accesibil. Acesta deja cunoştea formatele stereo (încă tot pe 12biţi) la o rată de 40kHz.Lungimea maximă a unui eşantion stocabil este de 63 de secunde la 7.5kHz.

1986 – MPC60 – primul sampler de tobe integrat cu un sequencer care a devenit instrumental de bază pentru producţia rap/hiphop. Dotări, posibilităţi: 99trackuri/secvenţă, max. 99 de secvenţe, MIDI cu SMPTE, polifonie de 18 voci, rata de sampling la 40kHz cu o rezoluţie de 12biţi.

1987 – EWI1000, un sintetizator al instrumentelor de suflat

1988 – S1000: sampler care a devenit un standard imediat după apariţia lui în lumea studiourilor: 16biţi, 22->44.1kHz, RAM 2MB->32MB afişaj grafic LCD, interfaţă SCSI, preţ rezonabil. S1000KB era varianta cu claviatură al lui S1000 care a fost dotat şi cu un hard disk de 80MB.


1990 – Urmaşul lui S1000, S1100 a fost primul sampler care avea harddisk pentru înregistrare şi ieşiri digitale!
1992 – S3200, S3000, S2800: generaţia următoare ale seriei S. Au fost primele care prin tehnologia ASM (Assignable Program Modulation) au dat posibilitatea modulării sample-urilor în timp real.

1993 – CD3000 a fost primul sampler echipat cu un CD-ROM

1994 – MPC3000 – urmaşul lui MPC-60. Primul sampler cu polifonie de 32 pe 16biţi, dotat cu 16 paduri sensibile, cu seturi de tobe şi filtre minunate, sequencer cu capacitate de stopcare de până la 75000 evenimente MIDI.

1994 – au apărut modelele dezvoltate ale seriei „S”: S2000, S3000XL, S3200XL
1995
– REMIX16 a fost un sampler de fraze şi mixer pentru DJ

1995 – MPC2000 un nou smapler de tobe

1997 – au scos DPS12-le, care a fost un hard disk recorder pe 12 canale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.