Plug-in NEWS!

Ninja Mixer, online!

Salut!

Am revenit, de data aceasta cu mai multe bunatati din lumea procesarii digitale, care devine tot mai colorata cu aparitia pe piata a plug-in-urilor de tip „saturation” sau „harmonic enhancement”.

 

In primul si primul rand avem – WAVES MPX – un plug-in ce ofera saturatie de banda si care se bazeaza pe modelarea unui tape-machine (magnetofon) cu tub electronic, un model destul de rar, cu electronica Ampex 351 si transport Ampex 350.  Acest plug-in a fost dezvoltat impreuna cu Eddie Kramer (inginer audio si producator pentru Led Zeppelin, Kiss, Jimi Hendrix, Beatles, Rolling Stones, etc…).

 

 

Gasiti mai jos link-ul catre pagina producatorului:

 

Stim cu totii cat de ravnite sunt plug-in-urile ce simuleaza bine  saturatia de banda. Momentan apogeul acestora este considerat ca fiind UAD Studder A800, desi de la lansarea MPX, lumea sustine ca plug-in-ul de la Waves este la acelasi nivel, daca nu chiar mai avantajos decat cel de la UAD, considerand si faptul ca nu este legat de nicio placa dsp hardware (varianta nativa), iar pretul este de doar $99 de dolari. Totusi, pentru folosirea plug-in-ului trebuie sa aveti cheie iLok.

 

Daca sunteti interesati sa aflati mai multe despre acest plug-in si povestea variantei hardware din spatele lui, puteti intra pe urmatorul link:

 

Alte plug-in-uri de saturatie ar fi Bootsy Ferric TDS (gratuit si bun), URS Saturator, Massey Tape Head (doar format ProTools), PSP Vintage Warmer, Voxengo Varisaturator, SPL Twin Tube, Nomad Factory Magnetic, batranul Steinberg Magneto si multe multe altele.

 

Ok! Sa mergem mai departe…

In general grasimea nu este un lucru prea agreabil, dar cand vine vorba de muzica (electronica, hiphop, etc.), e exact opusul.

WE NEED FAT SOUNDS! WE NEED THE PHAT BASS!

 

 

Pentru asta avem plug-in-ul SAUSAGE FATTENER realizat de catre producatorii / dj-ii – DADA LIFE in colaborare cu Tailored Noise.

Desi nu sunt complet de acord cu ceea ce spun baietii acolo ( „suntem mereu multumiti de un track atunci cand arata ca un carnat”), plug-in-ul pare totusi o unealta draguta, iar desi unii spuneau ca ar avea un limiter incorporat si ca asta ar fi un dezavantaj, pe mine nu ma prea supara. Eu oricum l-as folosi in majoritatea cazurilor pentru procesare paralela si nu ca insert pe canal.

Plug-in-ul este simplu de utilizat si de catre cel mai incepator dintre incepatori, iar pretul lui este de $29 de dolari.

 

 

Cam atat ar fi pe ziua de azi.

In incheiere vreau sa spun ca pentru a obtine „warmth-ul” mult dorit in mediul digital steril, nu este suficient sa arunci un plug-in de genul acesta pe master bus si gata. Warmth-ul se obtine cu iscusinta si maiestrie, balansand bine instrumentele si spectrul de frecvente, cu ajutorul unor monitoare de studio bune si detaliate si a unei camere bine trata acustic.

I’m out, peace!

Alex Muntean.

14 comentarii la „Plug-in NEWS!

  • 31 mai 2011 la 10:43 pm
    Permalink

    Exista si mult mai subtilul Sonimus Satson (tot in zona „ieftin si bun”), care aspira sa emuleze asa zisa saturatie (mai bine zis colorare) a consolelor de mixaj.

  • 1 iunie 2011 la 12:38 am
    Permalink

    Da, e interesant si Satson-ul – O versiune mai usoara la buzunar a Slate VCC.

  • 1 iunie 2011 la 12:13 pm
    Permalink

    Slate e o copie a librariilor de Nebula a lui Alessandro Boschi (lansat cu exagerat de multă vâlvă); Satson în schimb e un produs de bun simț și chiar făcut foarte deștept.

  • 1 iunie 2011 la 6:14 pm
    Permalink

    Am auzit si eu de… hmm… neintelegerile (ca sa vorbesc frumos) dintre A. Boschi si S. Slate legate de posibila copiere a librariilor de Nebula de catre Slate. Exista la ora actuala vreo dovada concreta in aceasta directie?

    Mihai Toma

  • 4 iunie 2011 la 5:08 am
    Permalink

    Există niște grafice comparate făcute de Alex la un beta de la Slate. Ulterior Slate o înlocuit algoritmu respectiv (acu sună mai prost ca înainte), că era cam groasă.

  • 4 iunie 2011 la 9:10 am
    Permalink

    Nu pot obtine acelas rezultat cu un chain in Reason de genul: EQ care da drumu doar la frecventele sub 100 Hz + Scream Distortion pe Tape (ca e si Saturator in anumite limite) si dupaia un Compressor ca sa ridic cat de cat level-ul in mod uniform?

    Nu prea am 29$ sa cumpar un VST care si asa nu prea l-as folosii (… am doar Ableton si vad ca face figuri cu unele VST-uri)

  • 7 iunie 2011 la 11:04 pm
    Permalink

    Depinde ce VST-uri ai folosit Marcel. Apropo, te-ai lasat de Reaper?

    Ideea e ca exista tot felul de saturatoare si tape-simulatoare, insa nu toate suna prea grozav.

    Oricum, motorul audio al Reason-ului este praf.
    Incarca un sample ( 808 kick eventual) in Reason si apoi in Ableton/Reaper si vezi diferenta la sunet.

    Noroc!

  • 10 iunie 2011 la 7:04 pm
    Permalink

    Da, am lasat reaper-ul ca nu stiu de ce face figuri de cand am reinstalat windowsul, si tema, si da crash. Si e exact aceasi versiune dinainte (3.76).
    Eventual o sa incerc sa il rezolv maine… da problema e ca nu am un plugin bundle calumea, si nu-mi plac pluginurile implicite (pentru delay, reverb, etc).

    Stiu ca motorul audio la Reason e cam praf, am inceput sa il folosesc impreuna cu Ableton pe post de module doar, da si abletonuri are unele buguri (ala crackuit) + ca nu imi vede vst-uri de 64 biti (adica aproape tot de la Native Instruments).

  • 14 iunie 2011 la 6:30 pm
    Permalink

    Soundtoys Native îi unu din cele mai faine pachete de pluginuri, după părerea mea. Nu ai eq, compresie și reverb, însă pentru efecte îi excepțional.

    Pentru celelalte care ziceam că lipsesc nimic nu bate Nebula (dacă ai putere de calcul și RAM din belșug), personal asta folosesc și Nebula chiar merge f bine pe Reaper.

  • 14 iunie 2011 la 8:56 pm
    Permalink

    Da, Soundtoys sunt awesome!
    Echoboy e delay-ul nelipsit de pe fiecare sesiune.

    Omu, ca veni vorba de Nebula – Ai vazut noul compresor care l-a scos AlexB? 4KD.

    Suna fain de tot din ceva teste pe care le-au facut niste utilizatori. Are punch si claritate (detaliu pe tranzienti).

    Noroc!

  • 15 iunie 2011 la 9:55 am
    Permalink

    Sigur, doar îi așteptat de mult. Am deja Fate și Snap de la analog in the box și chiar nu mai folosesc algoritmice.

    N-am auzit nici un compresor care să sune ca Fate-u. Algoritmicele sună toate ceva între plastic și cauciuc.

    Având deja Snap (tot SSL buss comp) nu îs foarte grăbit deși ceea ce face Alex îi cam maximum maximorum de calitate, mi-ar plăcea însă să scoată mai repede Phoenixu să scap de hardware 😀

    Clar urmează cumpărat curând și 4k-u.

    Legat de punch Nebula excelează dacă vorbim de timpi mari de atac, încă mai trebe îmbunătățit pentru timpi de atac sub 10ms datorită erorilor care apar când rata programului (streamu audio), măsurată tot în milisecunde, este mai mare sau egală cu timpu de atac al compresorului.

    Îs optimist că urmează chestii din ce în ce mai aproape de realitate pentru că chiar și așa, la timpii optimi Snapu sună extrem de asemănător (uneori chiar mai bine) decât Kultube, ceea ce îi puțin cam tare pt o amărâtă de librărie de 15 euro.

  • 15 iunie 2011 la 11:09 am
    Permalink

    Acum, nu am lucrat personal cu Nebula si Snap sau 4KD, dar am ascultat niste demo-uri audio si nu mi-a placut deloc ce facea Snap. Parca „sugea” sunetul, avand un efect exagerat si neplacut (dupa parerea mea) de pumping.

    In schimb, 4KD mi-a placut enorm.

    Noroc!

  • 15 iunie 2011 la 5:44 pm
    Permalink

    Demourile îs super înșelătoare pentru că depind de abilitatea celui care le face de a găsi zona optimă a unei scule. Am subliniat că doar în zona optimă Snap sună excepțional.

  • 22 iunie 2011 la 11:21 pm
    Permalink

    Interesant articol. Sunt multe plugginuri care nu te dau pe spate, la inceput, dar care iti sunt utile, in final. Mie mi-au ramas in minte plugginurile de la waves, soundtoys, sau brainworx.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.